18 juli 2014

Längtan till landet

Vi har tillbringat en hel del tid i Socklot hos mina föräldrar under veckan. Sambon och morfar bygger på den nygamla terrassen, och vi andra pysslar i trädgården, underhåller Alleria och lagar mat dagarna i ända... Alleria tror nog nästan hon bor där nu, så det börjar väl bli tid att få arbetet klart så de inte behöver ha oss springande där varje dag! Det går väl framåt, men här balanserar vi ännu över plankor och hoppar över trappor som saknas, med tallrikar och brickor i händerna varje gång det är matdags.


Men nog är det ändå skönt med lite större ytor att röra sig på. På sommaren är jag helt säker på att jag kommer inte att känna mig helt hemma innan jag har ett litet hus och en stor trädgård att påta omkring i. Jag är extra förtjust i den vildvuxna entrén till huset där prydnadsaplarna och alla buskarna bildar en skuggig sval "grottingång" och schersmindoften följer med varje varm vindpust.

Ingången från garaget sett.
 
Ingången från huset sett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar