18 juli 2014

Still going strong - lekstugan 25 år gammal

Äntligen tog vi också tag i att storstäda vid min gamla lekstuga. Alleria har inte riktigt trivts där inne, det var för mörkt pga. alla vildvuxna träd och buskar, och stugan har väl inte blivit ordentligt städad sen jag bommade igen den för många, många år sedan...



Men nu hjälptes vi alla tre (jag, mormor och Alleria) åt att röja blad kvistar och blad, slänga alla gamla dammiga mattor och kuddar, sopa och feja och diska alla små pryttlar. Så nu är det rent och fint därinne och Alleria är så himla nöjd att hon knappt vill leka någon annanstans! 

Synd bara att jag har så kort tålamod när det gäller att sitta på pyttesmå stolar och låtsas dricka kaffe ur pyttesmå koppar och plocka med pyttesmå flaskor och korkar i timtal... Jag gör gärna fint och snyggt och skulle gärna ännu måla väggarna i stugan så det blev ljusare, men lekandet överlåter jag så gärna så till mommo och moffa :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar