20 juli 2014

Bara 7 veckor kvar

Jag inbillar mig att vi har så gott om tid, men bröllopet är faktiskt bara sju veckor bort nu så det borde väl börja hända saker så småningom... Vi fick faktiskt en heldag på stan (utan barn!) och kom hem nöjda och glada efter att ha uträttat en hel del. Det visade sig vara ett lyckokast att titta in i Kokkolas enda bröllopsbutik, det tog inte många minuter där innan sambon hittade precis de kläder han velat ha, komplett med hatt och allt! Snyggt blev det, och så praktiskt att bara kunna hyra allt. Är så glad för hans skull att han fick precis det han ville ha :) 

Sen har vi nog bestämt ringar också, efter en hel del velande fram och tillbaka. Naturligtvis blev det lite dyrare än vi tänkt oss...men att snåla in på just ringarna, som man väl ska använda varje dag resten av livet, känns inte riktigt bra. 

Så nu blir det denna i palladium och svarta diamanter åt sambon. 


Och denna, i vitt guld och diamanter åt mig


om jag inte ändrar mig...och tar denna ring, men då får stenarna bli safirer för diamanter är rätt dyrt. 


Och häromdagen kom ett litet paket från Kina också. Jag beställde ju hastigt och lustigt 30 st pompoms, efter att ha sett någon internetbild på bröllopsdekorationer. Jag hade egentligen ingen aning om hur de skulle se ut, men för 33$ var det inte så mycket att fundera över! Vi fick en liten extra pompom som vi testade vika upp och den var ju söt :) 


De "riktiga" är aningen större. Färgerna är i verkligheten ivory, purple och cerise. Tänkte mig att de kunde hänga i små grupper från taket i lokalen.


Nästa vecka tänkte vi ta itu med hindersprövning, ringa cateringen, beställa ringarna och sen ska jag fixa några små syjobb på klänningen också. Det går ju framåt i alla fall! Och dagens mest positiva är att så gott som alla som vi bjudit också tackat ja till att komma ♥
Det trodde jag inte, med tanke på att flera bor ganska långt bort. Så glad och tacksam över att folk vill göra sig det besväret!

2 kommentarer:

  1. Fin ring du valde :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Bara jag får beställt den någon gång nu så...

      Radera