5 augusti 2014

Åh mamma, så tjuuusig jag är!

Idag väntade ett spännande paket på oss i postlådan, det var klänningen som Alleria och jag tillsammans beställt för bröllopet (som närmar sig i expressfart, eek!). Hon fick förstås prova den meddetsamma och utbrast förtjust flera gånger "åh titta mamma, så tjuuuusig jag är"! Så det var ett lyckat köp kan vi konstatera :) 

Konstiga storlekar dock, vi mätte henne innan köpet och det enda som stämde för storleken 3 år var längden...runt bröstet och midjan var måttet hela 10 cm för stort! Inte vet jag om det faktiskt är så sorgligt att amerikanska små barn är så mycket tjockare eller om det var bara denna klänning som hade stora storlekar. Vi valde till slut en klänning för 2 år, och den visade sig sitta riktigt bra, tur det!

Jag hade gärna visat en bild på den förtjusta treåringen, men något får vi väl ändå hålla hemligt till bröllopet...det är dock denna klänning (från försäljarens hemsida):


med matchande hårband likadant som detta, dock i färgen lila:


För övrigt har nu vardagen kommit ikapp oss igen, sambons semester är slut och vi har påbörjat inskolningen hos ny-gamla dagmamman igen. Alleria är måttligt förtjust, men vi har bästa tänkbara utgångsläge då det endast finns ett annat barn (som dessutom är bekant sen tidigare) vid dagmamman just nu. Imorgon ska jag lämna henne några timmar för första gången, och jag hoppas så innerligt att det ska gå bra. Jag vill för allt i världen inte att vi ska ha det lika jobbigt som förra året även i år och tänker göra precis allt jag kan för att hon ska trivas bättre denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar