12 augusti 2014

Möhippa!

Förra helgen var det dags för både möhippa och svensexa för sambon och mig :) Eftersom jag avskyr överraskningar och inte känner mig speciellt lättlurad heller, så var det ganska väntat att något skulle hända den dagen men det hindrade ju inte mig från att vara pirrig och så nervös att jag nästan spydde! Inte för att jag oroade mig för egen skull, men natten före blev Alleria oförklarligt sjuk och spydde (de har alltid sån timing de små liven...), och jag blev naturligtvis genast sympatisjuk och tänkte förstås genast att vi kommer att få ställa in alltsammans...så när gänget väl kom mådde jag uruselt och orkade knappt stiga upp heller. 

Men, trots den usla starten så blev dagen bara bättre och bättre sen! Vi åkte till mina föräldrars hus och hade en jätterolig picknick i deras lusthus, Alleria var ovanligt dämpad då hon hade feber och sov sen flera gånger under dagen hos mormor. Då jag mådde så illa och regnet öste ner i omgångar under dagen, så skippade vi utomhus go-carten och satt bara och pratade gamla minnen samt hade chokladprovning - perfekt, så kunde även de med små bebisar vara med längre :) 

Dagens tema; World of Warcraft! (Jag spelade ganska intensivt i 6 år, en period av mitt liv som inte många av mina vänner känner till). Jag står i mitten i orange tröja. De fina tröjorna var handtryckta :)

När solen tittade fram igen åkte vi iväg för att spela frisbee-golf - jag hade ingen aning om att det fanns en sån bana i Jakobstad! Skoj och lagom utmanande :) Tror vi tillbringade mer tid i ruffen än på banan...men en bana fixade jag minsann på par (3 kast)! Då blir man såhär glad ;)



Sen åkte vi till sommarstugan där mina fina tjejer förberett med god mat, så vi grillade, gick i bastun tillsammans, gjorde ritualer från traditionell karelsk brudbastu och simmade nakna i fullmånens sken (det kändes som om vi var med i någon svensk Ingmar Bergman-film!). 
De av oss som inte hade småttingar sov sen över och eftersom vi drack högst måttligt vaknade vi pigga och glada på söndagsmorgonen (till skillnad från svensexe-gänget antar vi, haha!).




Är så glad att vi har så fina vänner som känner oss båda så väl och tog sig tiden att ordna en riktigt rolig dag för oss båda! Megastort tack till alla inblandade! ♥











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar