2 september 2014

Alla sistaminutenförberedelser...

Inte kunde jag ana att det var SÅ mycket att tänka på inför ett litet bröllop! Tycker listan med saker att göra, kolla, fixa och folk att ringa bara växer trots att jag försöker beta av den varje dag! Nå, alla stora saker borde till min stora tröst vara ordnade och allt smått brukar nog ändå lösa sig (men de stressar mig förstås ändå).

Senaste veckan har jag testat både provuppsättning av håret och provsminkning! Bästa Sofia på Hårstudion förstod som vanligt precis hur jag ville ha det trots min luddiga förklaring och jag känner mig helt trygg i att hon kommer att göra en helt fantastisk frisyr på lördag, utgående från mina blygsamma förutsättningar, hehe. Sminkningen är ju som vanligt ett kapitel för sig...jag tål ju nästan inget smink alls, speciellt inte runt ögonen, och det ställer ju till det en del om man ändå vill vara lite fin. Vi enades ändå om en väldigt lätt och neutral sminkning och till min enormt stora glädje verkar jag äntligen ha hittat en mascara som jag tål! 

Sensais 38º Mascara funkade i alla fall fint när jag testade den häromdagen, mina ögon kliade inte alls och som bonus verkar den sitta riktigt bra också trots att den knappast är vattenfast. Jag blev tipsad om denna från så många olika håll och nu kan jag själv intyga att den verkligen passar bra för allergiker och andra med känsliga ögon!
Sensai by Kanebo 38 ºC Mascara  
Annars så är klänningen helt klar nu, bustle-upphängningen av släpet är fixat av Louise Slussnäs, jättesnyggt och proffsigt blev det! Mamma och jag har kämpat med att stryka kjoltyget och nu hänger den slät och fin i min garderob. Skorna passade och klackhöjden är helt lagom (tur för mig det, jag provade dom inte innan jag köpte...), underkläderna inhandlade, sambons kläder hämtas på onsdag, Alleria har både kläder och skor klara, ringarna är hemma, blommorna beställda och maten till festen klar...
 
På fredag kväll ska lokalen dekoreras, fotografen hämtas vid flyget och så håller vi bara tummarna för att det inte regnar hela lördagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar