9 november 2014

Loppisfyndade ett litet ljus i mörkret...

Oj så avundsjuk jag är på folk som har den där förmågan att bara slänga ihop lite saker de råkar ha hemma i skåpen och så blir det ett snyggt stilleben som faktiskt får stå där på bordet i fred och se snyggt ut och inte genast belamras av diverse vilsekomna leksaker och gårdagens post och middagsdisken som ingen orkade plocka av bordet...

Ja ni vet, den förmågan. Jag har den i alla fall inte. 

Vårt kök saknar definitivt en hel del när det kommer till mysighet och jag kommer liksom aldrig till punkten där jag orkar eller kan göra något åt det. Jag har en idé om en hylla till den tomma väggen, men kommer aldrig till skott. För ett tag sen plockade jag fram en bricka till den ensamma lilla växten på bordet och sen gick jag bara där och retade mig på hur taffligt det hela såg ut! 

Men nu har undret skett och jag har faktiskt lyckats få till något som jag är riktigt nöjd med! Som vanligt startar det alltid med att man hittar den viktigaste pusselbiten, och sen faller resten på plats liksom av sig själv. I det här fallet var det en himla snygg bricka som jag hittade på loppis för en mycket liten slant (för jag är ju snål också, tänker då inte spendera en förmögenhet oavsett hur mysigt resultatet skulle bli...). 


Sen hittade jag av bara farten en grå kruka, en liten tennmugg/hållare och en ljuslykta från Orrefors också, och baske mig om det inte ändå blev rätt fint med något att vila ögonen på när vi äter middag! Och det vanliga skräpet lyser iaf. ännu med sin frånvaro :)



Växten är ett paljettblad med den spännande egenskapen att det fäller ut sina blad dagtid, och drar ihop dem igen till natten. Nästan som trolleri!
 
/känner sig rätt nöjd just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar