15 november 2014

På tal om sånt som är i andra hand

Blev inspirerad av Sandra som talade så varmt om loppisgrejer och annat second hand, ärvt och fyndat, så jag tittade runt mig lite och kunde snabbt konstatera att det håller på att bli en rejäl samling loppisfynd också här hemma hos oss. Till makens förtret kanske, han är nog mer intresserad av allt som är nytt och glänsande :)

Jag kan inte påstå att jag är någon frälst second hand-fantast jag heller - som vanligt är det behovet, tillfället. priset och skicket på föremålet som avgör om det får följa med mig hem eller inte. Men något som jag verkligen blivit förtjust i är föremål i tenn och kökstillbehör i rostfritt stål. Jag är numera lycklig ägare till en hel stapel fina rostfria bunkar, och har i samma takt slängt ut de gamla nötta plastbunkarna. Även specialbestick som ostgafflar och -knivar, barnbestick, tårtspadar och dessertgafflar fyndar jag med glädje på loppis.

Annat som fått följa med hem är diverse leksaker och småprylar till barnrummet, barnkläder i stora mängder och på kollaget längst ner ses något annat jag alltid fastnar för - gammalt porslin eller iron/stoneware i vackra färger, framför allt blått och vitt! Denna jul tänker jag duka med allt vackert porslin som jag samlat i skåpen, för nog håller det att användas och inte bara tittas på.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar