22 december 2014

Dan före dan före dopparedan

Idag är det dagen då julgranen alltid ska kläs! Inget fusk hemma hos oss, dan före dan före dopparedan ska granen kläs och ICKE i advent, som folk felaktigt försöker få det till. Granen hämtade vi i svärfars snötyngda skog, men jag tycker nog att den är riktigt fin även nu sen snön på grenarna har smält och den fått komma in i värmen!


Två principer har jag när det gäller julgranar. Glittret ska vara av den långa, smala och diskreta sorten och inte det breda, hysteriskt glittrande Disney-glittret.


Och julpynt som barnen har gjort finns det alltid plats för någonstans.


Sen har vi bakat glutenfria pepparkakor också. De blev ovanligt bra och lättjobbade! Satte lite mindre mjöl i degen i år, kanske gjorde det hela skillnaden. Jag valde de klassiska formarna och Alleria valde mest Mumin, det blev en bra blandning tycker jag. 



Och vi blev inte ens speciellt osams, bortsett från lite gräl om vad som är lämpligt att göra när man bakar pepparkakor (jag tyckte inte att peta sig i näsan samt slicka på degen passar i den kategorin), så vi får väl anse dagen som osedvanligt lyckad!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar