3 januari 2015

När juldagsmorgon glimmar

En sån välsignad jul vi haft! Jag tycker det kan vara svårt att få julstämning som vuxen, men bättre förutsättningar än denna jul har jag nog aldrig haft. Snön som kom precis lagom till jul, en treåring som väntat ivrigt på besök av tomten, tillräckligt med tid för alla julförberedelser (vi är inte direkt familjen som storstädar alla skåp och torkar alla lister inför julen...) och ett julbord mer välfyllt än någonsin tidigare och med alla mina favoriträtter på plats!

Det enda som lite grumlar min glädje är tanken på allt vårt överflöd och hur gärna jag skulle dela det med någon som inte har något alls. Den lilla rösten från samvetet är nog väldigt nyttig att lyssna till i juletider, och det gläder mig oerhört att läsa om att finländarna denna jul varit mer givmilda än någonsin! Kanske är det så att när tiderna är sämre, tänker vi också mer på andra?

Hoppas att alla (och speciellt barnen) haft en fin julhelg tillsammans och känner sig utvilade och redo för ett nytt år!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar