14 april 2015

Ryggont, träning och återhämtning...

Min rygg bara fortsätter att krångla och det känns inte speciellt roligt att jag nu haft tre ryggskott på ganska kort tid. Kände mest för att gråta när smärtan slog till igen, trots att jag försökt vara försiktig(are) och tänka på hur jag lyfter.
 
Mest grubblar jag nu över hur det ska gå att till hösten igen jobba i musteriet och lyfta tunga hinkar fulla med äpplen, om jag inte hinner få fason på min rygg tills dess? Tyvärr är det ju så att ryggrehabilitering tar lång tid, det går inte att komma ifrån, hur gärna jag än önskar en "quick fix"!
 
Några besök till naprapat och fysioterapeut resulterade i alla fall i ett anpassat träningsprogram som jag nu försöker följa så slaviskt jag kan. Uthållighet är inte direkt min starka sida, men det är verkligen inte kul att ha ont heller och få förklara för sin treåring varför mamma inte kan lyfta henne just nu. Måste ha sett underligt ut för andra när jag stel som en pinne stapplade runt på familjegymnastiken i måndags...
 
Nu blir det nog att ta tag i beställningen av det där höj- och sänkbara skrivbordet jag funderade på tidigare, och dessutom överväger jag att testa ett till utseendet ganska lustigt träningsredskap, som tydligen ska vara mycket effektivt mot just ryggskott och onda ryggar i största allmänhet - flexibak heter det. Om någon mot förmodan råkar ha personlig erfarenhet av detta får ni jättegärna berätta åt mig vad ni tyckte!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar