26 maj 2015

Trädhus, kojor och klätterställningar

 
Maken städar ur vedboden och barken och vedflisorna återanvänder vi till marktäckning under gungställningen. Det blir en "triple win" då ogräset hålls borta, det är mjukt om man ramlar av gungan och vedboden är åtminstone liiite mindre skräpig.
 
 
Den gamla babygungan borde plockas bort ja... Jag funderar på vad man kunde ha istället, någon sorts aktivitetsringar eller band att hänga i vore väl roligt! Tyvärr är det en stor sten strax intill, vill ju inte att någon spräcker skallen på den heller.
 
 
Här stod tidigare en gammal klätterställning som jag och min bror haft mycket roligt i när vi var små. Tyvärr var den alldeles genomrutten så vi fick riva ner den, men vi ska nog bygga upp något nytt i stället. Platsen är ju som gjord för en mysig koja, och jag vill gärna ha något som uppmuntrar till aktivitet och kreativitet; klättra, hänga, rutscha och få bygga själv tänker jag mig.
 
Children play house adventure like the swing, slide and climbing wall
 
På Pinterest är det ingen brist på inspiration direkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar