4 maj 2016

Att ta upp en tappad tråd

Kanske ska jag börja blogga igen. Jag har inte riktigt bestämt mig än utan väger för- och nackdelar mot varandra. Å ena sidan har jag verkligen saknat att ha någonstans att skriva, jag försöker fylla i min dagbok åtminstone korta anteckningar om de flesta dagar, men det är helt enkelt inte samma sak som att skriva en flytande text. Jag har nog världens sämsta minne och jag vill inte glömma alla de minnesvärda stunderna i mitt liv, så att skriva ner dem är verkligen livsviktigt för mig. 

Å andra sidan känns det olustigt att veta att allt det jag skriver finns där ute. Jag är inte så orolig för att lämna ut mig själv, jag väljer ju enkelt hur personlig jag vill vara...men i takt med att dottern växer har det växt fram ett naturligt motstånd mot att berätta sånt hon inte själv har godkänt. Jag inser ju vilken integritet hon har redan nu, som snart 5-åring. Det känns inte okej att hon finns med så detaljerat i texter (och bilder) som egentligen ska handla om mig och min vardag. 

Jag övervägde en stängd blogg, eller helt enkelt en dagbok på nätet. Men det är inte heller roligt, jag uppskattar ju möjligheten att kunna dela mina tankar och att vänner kan ta del av vår vardag. Det känns inte heller som om jag behöver oroa mig för att horder av utomstående läser min blogg :) 

Jag övervägde att starta en ny blogg och sätta striktare gränser för innehållet i den. Men jag har ingen större lust att byta adress, bloggplattform och göra om allt det praktiska. 

Jag tror jag har landat i att fortsätta här där jag är van att vara, kanske rensa lite i arkivet och skriva mer om sånt jag finner intressant och lämna familjen utanför lite mera. Fast de nog alltid finns med på ett hörn, de är ju största delen av mitt liv. 

Vi får väl se var jag landar. Nu börjar jag här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar