1 oktober 2013

Det stora varuhuset


Dags att inviga luftvärmepumpen för i år, jag har hämtat mina yllesockor och fryser ändå. Hjälper inte att det är en strålande fin höstdag, jag vill bara bort, bort från kylan och mörkret. Som vanligt.

I helgen har barnet blivit sjukt (igen) och vi har varit på två kalas. Jag bakade en kaka och glömde den hemma och det ena födelsebarnet var också sjukt och kunde inte komma, så det var nog inte meningen att det skulle bli något kalas. Men det blev tårta och ballonger (för det ska man ha på kalas) hos dotterns farmor ändå.
Och sen blev det tisdag. 

Vi har kollat på barstolar till köket och är oense, som vanligt. Men det måste bli något från Det Stora Varuhuset eftersom hjälpsamma själar är på väg dit på lördag och kan ta hem sakerna åt oss. Vi har blivit lite snåla nu på slutspurten eftersom hela köksrenoveringen blev sisådär tre gånger dyrare än beräknat. Oj vilken överraskning. 

Men ja, vilka stolar ska man då välja till ett kök i modern stil? Vi har ju sen tidigare bokhyllor ur Hemnes-serien i vardagsrummet (alldeles runt hörnet) så jag tycker nog dessa kunde passa: 

Sambon tycker dessa, som jag inte alls gillar:

GLENN Baarijakkara IKEA Helppo pinota tilan säästämiseksi. 

Sen har vi ju dessa med överdrag i vitt tyg, det låter ju himla praktiskt det...........

HENRIKSDAL Baarituoli IKEA Pehmustetun istuimen ansiosta tuolissa on mukava istua. Jalkatuen ansiosta jalat saavat levätä. 

Eller, om man nu ska hålla sig strikt till den moderna stilen: 

URBAN Baarijakkara IKEA Korkeutta on helppo säätää yhdellä kädellä. Jalkatuen ansiosta jalat saavat levätä. 
Måste välja NU om vi inte ska intaga alla våra måltider på stående fot i all framtid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar