17 april 2014

Farmorsbesök

Avkomman är hos sin farmor hela dagen idag och jag vet inte vem av oss som är mest nöjd med arrangemanget, hon eller jag :) Glatt vinkade hon när hon och pappan åkte iväg, trots ovanligt tidig väckning. Tänk, en hel dag för mig själv då jag inte behöver prata med en endaste människa om jag inte vill det! Inget gnäll och inte en enda gång behöver jag höra på "dumma mamma ja vill int vara me dej mera!" (ja, vi tycks vara inne i en värre period vad gäller humöret nu igen. Och lika irriterade blir vi båda två). 

Det är så lyxigt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Tänk att inte behöva koka någon mat alls på hela dagen (när jag är ensam lever jag på smörgåsar typ). Och så får jag sakna min trollunge lite och bli så glad när hon kommer hem igen till kvällen!

Här ska färgas hår, städas och påskpyntas, printas inbjudningskort och pysslas. Eller så slänger jag mig bara på soffan med en bra bok. Återkommer med resultat om det blev något av allt jag planerat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar