14 maj 2014

Jag har väntat så länge nu

Det känns som att våren kom igång så fort och bra i år och sen så...stannade den bara av? Jag har väntat en halv evighet nu tycker jag, och ännu har björken inga mössöron och gräsmattan är inte grön ens (fast regnet som kom gjorde nog sitt till för att ändra på det!). 


Den gamla svartvinbärsbusken och jag väntar så ivrigt på lite värme i luften!


Lungörten jag flyttade hit ifjol har i alla fall tagit sig bra och vågat skicka ut små rosa blommor. Lustigt att den är mycket tidigare än vårblomman vitsippa som står alldeles intill...

  
Rabarbern har hittills växt under en svart plastkruka och den extra värmen verkar ha gjort den gott :) De späda stjälkarna är nästan självlysande i kvällssolen! Rabarber ska ju vara extra god när man driver den på detta sätt (så bildas mindre av den starka oxalsyran), jag tror minsann jag ska plocka några stjälkar och göra soppa ikväll - eller kanske paj? Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar