15 maj 2014

No 'Poo för håret - hennafärg efter en månad

Jag tänkte visa hur mitt hår ser ut idag, ungefär en månad efter att jag färgade det sist, för att visa hur färgen ändrar med tiden. Det är inte helt lätt att få rättvisande bilder, eftersom färgen varierar mellan ljust orange-brunt till kopparrött beroende på ljuset, men nu har jag fotat alla bilderna i köket med naturligt dagsljus för att få en okej jämförelse. 

Strax efter färgning, övre i naturligt dagsljus, undre med blixt.



Här har det gått en månad, och håret är lite smutsigt. 


Dagen efteråt, strax efter tvätt (med rasullera, bikarbonat och lite balsam). Det märks verkligen att hår ändå växer ganska fort, redan ser man utväxten i botten...


Följande dag, nu har jag kammat mig också ;) Tycker håret denna gång blev betydligt ljusare och mera orange än vanligt, men så hade jag inte tid att låta färgen oxidera ordentligt innan applicering heller, och det syns direkt på resultatet. Vanligen får jag en mera brunröd färg som jag också trivs bättre med. Nästa gång ska jag låta färgen stå minst 8 timmar eller mer (gärna över natten).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar