18 augusti 2014

Ketchup och valeriana

Ja-a, den där berömda ketchupeffekten (först händer inget, sen kommer allt på en gång) börjar ta ut sin rätt och jag känner mig nog lite sliten. Under denna höst och de närmaste veckorna så har jag ett bröllop om mindre än två veckor med massor kvar att planera, jag har ett nytt jobb där jag gärna skulle prestera någon form av resultat, jag har ensam ansvar för både lämning och hämtning av Alleria vid dagmamman, äpplena mognar på sina grenar och det betyder att snart har vi fullt upp vid Dalbo Must med att musta alla äpplen och sen som lök på laxen tampas jag med mina gallbesvär (inte kul att ha sinnessjukt ont flera nätter per vecka, så nu blir det operation i slutet av september). 

Det är nästan så att jag ser fram emot vintern och att denna sjukt hektiska höst ska ta slut någon gång, haha! Även om jag vanligtvis älskar hösten och det mesta som händer (utom gallbesvären då) är riktigt roliga saker, så känner jag mig rätt stressad nu. Häromdagen hämtade jag faktiskt ut milt lugnande tabletter med Valeriana på apoteket och hoppas dessa ska kunna lugna ner mig lite (man ska inte underskatta placeboeffekten heller!). 

http://www.vitapost.se/bilder/artiklar/rogivande/dormiplant_2.jpg

Håhåjaja. Men dagens positiva är att A-kassan efter att jag varit helt utan inkomst under drygt 9 veckor äntligen godkänt min ansökan och betalat ut lite pengar för sommaren så nu kanske jag äntligen kan betala några räkningar också. Det kan man ju behöva göra ibland. Och snart behöver jag dem inte mera, så hejdå för den här gången papperskrångel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar