19 november 2014

Baka baka, glutenfritt formbröd

Åhå nu måst jag nog faktiskt dela med mig när Alleria och jag för en gångs skull lyckats baka något som både a) ser bra ut och b) tom. är ätbart! Nej, jag är inte sådär dålig på att baka annars men detta med gluten- och vetefria kakor och bröd ger mig gråa hår...speciellt när jag envisas med att försöka mixa mjölblandningar själv.

Nå, denna gång använde vi oss av en färdig mjölmix (Leilas) och lyckades åstadkomma ett bröd som faktiskt blev precis som det var tänkt och - kors i taket - fröken åt det och tyckte det var gott! Success!

Receptet var från bloggen Glutenfria godsaker som är full med goda och inspirerande recept vi ska testa nån gång. Här några skruttiga mobilbilder på brödet innan det skivades och åkte in i frysen.



2 kommentarer:

  1. Ser ju jättefin ut! :)
    Jag gillar recepten från den bloggen å.
    Länken funkar inte, så du vet.

    SvaraRadera
  2. Åhå det måste jag fixa, credits ska ju gå till den som skapat receptet :)

    SvaraRadera